زیان ۱۶۳ میلیاردی پارس خودرو از مونتاژ پراید

جمعا ۴۱ هزار و ۱۸۱ دستگاه پراید در این شرکت مونتاژ و برای هرکدام، مبلغ ۱۹ میلیون ریال دستمزد دریافت شده، در حالی که هزینه این موضوع برای هر دستگاه، حدود ۲۳ میلیون ریال بوده است. البته برخی کارشناسان معتقدند در سال ۱۳۸۹، سایپا تغییرات نسبتا موثری را بر روی پراید سابق اعمال کرده است […]

جمعا ۴۱ هزار و ۱۸۱ دستگاه پراید در این شرکت مونتاژ و برای هرکدام، مبلغ ۱۹ میلیون ریال دستمزد دریافت شده، در حالی که هزینه این موضوع برای هر دستگاه، حدود ۲۳ میلیون ریال بوده است.

البته برخی کارشناسان معتقدند در سال ۱۳۸۹، سایپا تغییرات نسبتا موثری را بر روی پراید سابق اعمال کرده است و حتی در آن زمان اعلام شد که خودروهای جدید در قالب پروژه x100 یعنی پلت فرم ارتقاء یافته پراید، به قدری با نمونه های قبلی متفاوت هستند که می تواند گفت پراید عملا از خط تولید خارج شده است!

اما ظاهرا دردسرهای پراید برای برخی زیرمجموعه های سایپا، از نوعی دیگر ادامه دارد چراکه بر اساس جدیدترین گزارش حسابرسی شرکت پارس خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های مشهور سایپا، مشخص شده قرارداد مونتاژ پراید منجر به زیان ۱۶۳ میلیارد ریالی این شرکت شده است.

طبق توضیحات ذکر شده در گزارش مذکور، جمعا ۴۱ هزار و ۱۸۱ دستگاه پراید در این شرکت مونتاژ و برای هرکدام، مبلغ ۱۹ میلیون ریال دستمزد دریافت شده، در حالی که هزینه این موضوع برای هر دستگاه، حدود ۲۳ میلیون ریال بوده است.

همچنین بازرس قانونی پارس خودرو در این گزارش خود که مربوط به ۶ ماهه اول سال ۹۵ است، اعلام کرده که به علت فزونی زیان انباشته این شرکت نسبت به سرمایه آن، مجموعه مذکور مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت است. ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مقرر می ‌دارد اگر بر اثر زیان‌ های وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات ‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق ‌العاده صاحبان سهام را تشکیل و موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

 

منبع :سایت صبحانه خبر


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید