چگونه هوش مصنوعی جهان بانکداری را متحول می کند

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

به نقل ازصدانیوز،هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه های تحولات مهم در جهان است و جالب است بدانید که سیستم بانکی از این ماجرا منفک نیست. اما هوش مصنوعی چگونه می تواند جهان بانکداری را دستخوش تغییرات کند؟ گفته می شود که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب انقلابی بزرگ در دنیای امروز شده است، […]

به نقل ازصدانیوز،هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه های تحولات مهم در جهان است و جالب است بدانید که سیستم بانکی از این ماجرا منفک نیست. اما هوش مصنوعی چگونه می تواند جهان بانکداری را دستخوش تغییرات کند؟

گفته می شود که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب انقلابی بزرگ در دنیای امروز شده است، اما هوش مصنوعی می تواند تغییراتی ویژه نیز در حوزه تجارب بانکی ایجاد کند. اگرچه بانک ها هنوز در مراحل اولیه فعالیت های خود هستند.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط Narrative Science و موسسه تحقیقات بازرگانی ملی انجام شده است،۳۲ درصد از مدیران و فعالان حوزه خدمات مالی تایید کرده اند که از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند برنامه های تجزیه و تحلیل، نرم افزارهای هوشمند و سیستم های تشخیص صدا استفاده می کنند.

اما یکی از موانع عمده سر راه توسعه هوش مصنوعی در سیستم های مالی، مسئله سنتی بودن افکار افرادی است که در حوزه خدمات مالی فعالیت می کنند. آنها نمی توانند به هوش مصنوعی اعتماد کنند یا حتی هوش مصنوعی را عاملی برای افزایش حجم ترافیک کاری خود ارزیابی می کنند.

 

با این وجود، با افزایش شرکت های فعال در حوزه  فناوری های مالی، بانک ها باید از تکنولوژی برای انجام فعالیت های خود استفاده کنند. هوش مصنوعی به ارزیابی و مدیریت ریسک خودکار در بانک ها کمک می کند. درواقع هوش مصنوعی به خطاهای انسانی وابسته نیست و حتی خطرات بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی به مراتب کمتر از بانکداری سنتی است.

الگوریتم های ارزیابی مدت زمان ریسک را  از ساعت ها بررسی به دقیقه می رسانند، زیرا می توانند داده های عظیمی را که انسان ها نمی توانند در یک زمان کوتاه بررسی کنند، به سرعت تجزیه و تحلیل کنند. این داده های بزرگ می توانند به صاحبان مشاغل و  سهامداران کمک کند ریسک های مالی را با سرعتی به مراتب بالاتر بررسی کنند.

تقلب یک عنصر است که تقریبا هر مؤسسه مالی را متضرر می کند اما در سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی نرخ ریسک به مراتب کمتر است. با تجزیه و تحلیل الگوهای هزینه، موقعیت مکانی و رفتار مشتری، یادگیری ماشینی می تواند ناهنجاری هایی مثل تقلب را به شدت کاهش داده و انواع رفتارهای مشکوک را شناسایی کند. افزون بر این ها هوش مصنوعی می تواند بسیاری از فرایندها را خودکار کرده و نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید