کنسرت «آواز پارسی» با حضور استاد «شهرام ناظری» و همچنین «حافظ ناظری»، بر اساس اشعار حماسی شاهنامه فردوسی، که با استقبال پر شور و بیش از ده هزار نفری مخاطبان، در چهار شب و در سالن وزارت کشور برگزار شد؛ استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری، پس از «ناگفته» این بار، کنسرت شاهنامه خوانی ایران […]
کنسرت «آواز پارسی» با حضور استاد «شهرام ناظری» و همچنین «حافظ ناظری»، بر اساس اشعار حماسی شاهنامه فردوسی، که با استقبال پر شور و بیش از ده هزار نفری مخاطبان، در چهار شب و در سالن وزارت کشور برگزار شد؛
استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری، پس از «ناگفته» این بار، کنسرت شاهنامه خوانی ایران را اجرا کردند. استاد ناظری دربارهی این برنامه میگوید: «چون این پروژه شاهنامه خوانی است ما گفتیم بهتر است بخشی را به صورت نقالی برایتان اجرا کنیم. البته از نظر گفتمان باید یک نقال باشد اما از لحاظ لحن و بیان کار خود من است. داستان فریدون و ضحاک، نبرد نیکی و بدی و حق و باطل است. طبیعتاً الگوی ظلمت ضحاک و الگوی نور فریدون است.»
اجرای قطعه «بازگشت جاودانه» از پروژه «ناگفته» بخش دیگر این کنسرت بود. «حافظ ناظری» در خصوصِ این برنامه میگوید: «اجرای شاهنامه فردوسی در موسیقی ایرانی، برای نخستین بار توسط من و استاد شهرام ناظری، از سال ۲۰۰۷، در معتبرترین سالن های جهان آغاز شد و بازتاب خبری آن در بزرگ ترین رسانه های جهان منعکس شد. دلیل مورد استفاده قرار نگرفتن اشعار فردوسی این بوده است که کمتر کسی میتواند اشعار شاهنامه را همراه موسیقی بخواند زیرا اجرای اشعار حماسی فردوسی بسیار متفاوت تر از اجرای اشعار سایر شاعران بزرگ است.»
در این کنسرت اتفاقات منحصر به فرد و تفاوتهای بسیاری در نوع اجرا، دکور، صحنه و موسیقی برای عرضه به مخاطبان در نظر گرفته شده بود. در این اجرا نوازندگانی چون ویولن: پدرام فریوسفی، ویولا: امین غفاری، بربط: بابک غسالی، سوپرانو: شیوا سروش، متسوسوپرانو: مهگل صفدری، متسوسوپرانو: الهه حیدری، پرکاشن: فرهاد صفری، پرکاشن: شهریار نظری و کنترباس: پورنگ پورشیرازی حضور داشتند.
اجرای قطعه «بازگشت جاودانه» از پروژه «ناگفته» بخش دیگر این کنسرت بود. «حافظ ناظری» در خصوصِ این برنامه میگوید: «اجرای شاهنامه فردوسی در موسیقی ایرانی، برای نخستین بار توسط من و استاد شهرام ناظری، از سال ۲۰۰۷، در معتبرترین سالن های جهان آغاز شد و بازتاب خبری آن در بزرگ ترین رسانه های جهان منعکس شد. دلیل مورد استفاده قرار نگرفتن اشعار فردوسی این بوده است که کمتر کسی میتواند اشعار شاهنامه را همراه موسیقی بخواند زیرا اجرای اشعار حماسی فردوسی بسیار متفاوت تر از اجرای اشعار سایر شاعران بزرگ است.»
در این کنسرت اتفاقات منحصر به فرد و تفاوتهای بسیاری در نوع اجرا، دکور، صحنه و موسیقی برای عرضه به مخاطبان در نظر گرفته شده بود. در این اجرا نوازندگانی چون ویولن: پدرام فریوسفی، ویولا: امین غفاری، بربط: بابک غسالی، سوپرانو: شیوا سروش، متسوسوپرانو: مهگل صفدری، متسوسوپرانو: الهه حیدری، پرکاشن: فرهاد صفری، پرکاشن: شهریار نظری و کنترباس: پورنگ پورشیرازی حضور داشتند.
منبع خبر: موسیقی ما