زیان هزاران میلیاردی حمل و نقل ایران در نبود نظام لجستیک

لجستیک

به نقل ازصدانیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از زیان هزاران میلیاردی کشور بخاطر نبود نظام لجستیک در حمل و نقل خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در ایجاد راه ابریشم بین‌المللی کرده‌اند و ما هم نباید از این ظرفیت غافل باشیم. شهرام آ‌دم‌نژاد روز گذشته در مراسم امضای […]

به نقل ازصدانیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از زیان هزاران میلیاردی کشور بخاطر نبود نظام لجستیک در حمل و نقل خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در ایجاد راه ابریشم بین‌المللی کرده‌اند و ما هم نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

شهرام آ‌دم‌نژاد روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند، گفت: ۳۰ مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سعی شده دراین تفاهم‌نامه اقدامات عملی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرا در آینده نه چندان دور را داشته باشد، گفت: یکی از مباحث همکاری‌های مشترک بحث فعال‌سازی ستاد ایمنی حمل و نقل کشور است که قرار بر این است در ذیل وزارت راه و شهرسازی شروع به کار کند.
وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی ستاد ایمنی حمل و نقل تا پایان خردادماه نهایی می‌شود و پس از آن برای تصویب به هیئت وزیران ارسال و در صورت تصویب به اجرا درمی‌آید.
آدم‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ ترین اقدامات هوشمندسازی راه‌ها است، گفت: تجاری سازی و هوشمندسازی شقوق مختلف حمل و نقل از جمله جاده‌ها، بنادر، شبکه ریلی و حوزه هوایی به مدیریت حمل و نقل کمک خواهد کرد و باید زیرساخت‌ها در این راستا ارتقا پیدا کند.
زیان هزاران میلیاردی حمل و نقل ایران در نبود نظام لجستیک
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید به بخش لجستیک اظهار کرد: افزایش ظرفیت‌های لجستیکی می‌تواند در بحث ترانزیت بسیار موثر باشد و می‌تواند جایگاه ترانزیتی ایران را ارتقا دهد.
وی ادامه داد: برای داشتن لجستیک پایدار و قوی نیاز به زنجیره تامین داریم و باید به زنجیره تامین لجستیک توجه کنیم.
آدم‌نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند گفت: ۳۰ مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مشترک با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مهمترین همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی با این نهاد می‌تواند در بحث تجمیع و یکپارچه‌سازی نظام‌نامه آماری باشد تا یک نظام آماری شفاف و درست را در اختیار داشته باشیم. خواسته شرکت‌های استارت‌آپی‌ها هم این است که در یک مدت زمان کوتاه به آمار شفاف و درست دسترسی داشته باشند.
آدم‌نژاد افزود: در حال حاضر بستری برای ثبت و بررسی واکنش کاربران حمل و نقل در کشور نداریم و این خلا احساس می‌شود و معتقدم باید نیازهای مشتریان و کاربران در یک بستری جمع‌آوری و به آنها پاسخ داده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نمی‌توان یک متولی برای نظام لجستیک کشور انتخاب کرد گفت: مدیریت لجستیک کشور فرادستگاهی است و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها باید در زنجیره تامین آن حضور داشته باشند.
همچنین اکرمی‌فرد رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه این نهاد سابقه طولانی در بخش حمل و نقل با معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی داشته است گفت: همکاری‌های بین دستگاه‌ها برای تامین فناوری‌های پیشرفته در جهت نهادسازی بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل پیشگام اصلی کشور برای خروج از شرایط بحران و تحریم محسوب می‌شود گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشورمان، حمل و نقل می‌تواند پیشران اقتصاد مقاومتی باشد و می‌توان بسیاری از محدودیت‌ها را از طریق حمل و نقل کاهش داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید