به گزارش فارس٬ آیتالله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در جمع عزاداران در امامزادگان باقریه(ع) با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: مسؤولان به جای رفع گرفتاریهای مردم دنبال برگزاری کنسرت هستند. وی با طرح این سؤال که چرا باید اختلافات طبقاتی٬ فحشا، منکرات و بیتوجهی مسؤولان در جامعه وجود داشته باشد؟ اضافه کرد: برخی […]
به گزارش فارس٬ آیتالله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در جمع عزاداران در امامزادگان باقریه(ع) با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: مسؤولان به جای رفع گرفتاریهای مردم دنبال برگزاری کنسرت هستند.
وی با طرح این سؤال که چرا باید اختلافات طبقاتی٬ فحشا، منکرات و بیتوجهی مسؤولان در جامعه وجود داشته باشد؟ اضافه کرد: برخی از مردم نان شب برای خوردن ندارند و متأسفانه برخی در این جامعه اختلاس میکنند و حقوقهای نجومی میگیرند و میلیاردها تومان به جیب میزنند و به فکر مردم نیستند.
آیتالله عبادی، مشکلات فردی٬ انسانی٬ خانوادگی و بینالمللی مشکل بر نبود توحید دانست و اظهار داشت: اگر مسائل توحیدی در جامعه اسلامی به شیوه درست اجرایی شود تمامی مشکلات در حوزههای مختلف جامعه بر طرف میگردد.نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مگر کنسرت برای مردم آب و نانمیشود، یادآور شد: همه فسادها و ناهنجاریها ناشی از فاصله گرفتن از ایمان است.
وی با بیان اینکه توحید واژه مقدسی است٬ گفت: اگر توحید به دست هواپرستان برسد نتیجه آن این است که یک عده کارهای شرمآور و کشتن انسانهای مظلوم را به اسم توحید انجام میدادند چراکه این کار بدتر از شرکپرستی و نشان از بیایمانی این افراد است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: قرآن کریم مسلمانان ابتدایی را آنانی میداند که قوانین اسلامی ندانسته و نسبت به آن تسلیم و با ایمان فاصله دارند.
آیتالله عبادی توضیح داد: اسلام در مرحله نخست واژهای ابتدایی و در اسلام نهایی، عمل به ایمان است که در قرآن و روایات به آن اشاره و باید به آن عمل شود.
وی عنوان کرد: ایمان همیشه با وجود احساس٬ عواطف و عقل انسان تحت تأثیر قرار میگیرد، چراکه این کار تسلیم محض است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت بین «لم» و «لما» در قرآن کریم٬ اظهار داشت: «لما» برای انسان نفی میرساند، امید ایجاب است، اما پذیرش ایمان را به عهده دارد، اما «لم» ایمان عملی را در جامعه عرضه میکند.
آیتالله عبادی با بیان اینکه اسلام در مرحله نهایی باید برای پذیرش ایمان از جان٬ مال٬ خون٬ ناموس خود دفاع کند، بیان کرد: جهاد ابتدایی باید با اجازه امام معصوم و پیامبر باشد، چراکه جهاد دفاعی بر همه مردم واجب است و در تمامی ابعاد جامعه باید به کارگیری شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر توحید را به معنای صحیح درک میکردیم امروزه مشکلی نمیداشتیم، چراکه همه مشکلات نشان از نفوذ شرک در ریشه عقیده توحیدی انسانها است.
آیتالله عبادی، شرکپرستی را دو نوع دانست و با بیان اینکه شرک خفی و شرک آشکارا مقابل احکام اسلامی هستند، تشریح کرد: شرک آشکار مانند بتپرستی٬ فرعونپرستی و طاغوتپرستی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: در باطن٬ مؤثر دانستن غیر خدا در امور از کارهای شرک خفی است، چراکه این اعمال ظاهری دینی داشته و مورد تعرض قرار نمیگیرد.
آیتالله عبادی با بیان اینکه اعمال شرک خفی برای انسان در قیامت و در عالم مرگ رخ میدهد، یادآور شد: بین شرک خفی و توحیدی تفاوت وجود ندارد، چراکه ظاهر اسلامی در طبقهبندی کفر٬ شرک و دنیا مورد استفاده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با طرح این سؤال که آیا نسبت به اعمال و کارهای خود موحد هستیم؟ چنین پاسخ داد: اگر مسئله ایمان و توحید ما نبود، تغییر و رشد نمیکردیم، چراکه مشکلات در جامعه نشان از شرک خفی در انسان است.
آیتالله عبادی با بیان اینکه جز خداوند هیچ شخصی حق نظر دادن به عقیده شخصی را ندارد، تصریح کرد: حل مشکلات لازمه کلید توحید در جامعه است.
نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی بیان داشت: اگر کسی ذکر «لا اله الا الله» را با خلوص کامل بگوید مؤثر در مشکلات جامعه بوده و در طبقهبندی جامعه باید باشد، چراکه در وجود٬ مرگ٬ برزخ و جامعه ما تأثیری کاربردی دارد.
آیتالله عبادی عنوان کرد: افکار ظاهری در پیشبرد قوانین اسلامی کاربردی نیست و باید افکار با خلوص نیت باشد تا مشکلات جامعه رفع شود.
وی با اشاره به اینکه ایمان تنها یک شرط ندارد٬ تصریح کرد: ایمان دارای شروط مختلف است که حقیقت کلمه توحید را به عنوان ایمان واقعی به رسمیت میرساند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ادامه داد: اگر مسلمانی به دنبال ستمگر برود برخلاف تعالیم اسلامی است و علما برای اینکه جامعه را از ستم نجات دهند در واقع به دنبال یک فرعونی رفتهاند.
آیتالله عبادی متذکر شد: آنان که زن و بچهها را میکشند ظلماتی است که در سطح بینالمللی به وجود آمده و نشان از ایمان کم است.
وی با اشاره به اینکه مکتب اسلام٬ مکتب عدل است٬ افزود: چرا به عدل در جامعه عمل نمیشود؟ این نشان از اعتقادات و ایمان کم است.
منبع:الف